fbpx

The simple truth about branding

by | Dec 8, 2010 | Branding | 0 comments

“The simple truth about branding—a brand is not an icon, a slogan, or a mission statement. It is a promise—a promise your company can keep. First you find out, using research, what promises your customers want companies like yours to make and keep, using the products, processes and people in your company.  Then you look at your competition and decide which promise would give you the best competitive advantage. This is the promise you make and keep in every marketing activity, every action, every corporate decision, every customer interaction. You promote it internally and externally. The promise drives budgets and stops arguments. If everyone in the company knows what the promise is, and knows that they will be rewarded or punished depending on the personal commitment to the promise, politics and personal turf issues start to disappear.”

Kristin Zhivago

Vel mælt!

Deildu gleðinni

Tengdar greinar

Handahófs markaðssetning er rugl

Handahófs markaðssetning er rugl

Markaðssetning af handahófi er hörmuleg hugmynd.   Hættu að gera bara eitthvað, svona þegar þú manst eftir því að þú þarft víst að gera eitthvað í marketing. Markaðsstarf gengur útá að auka virði fyrir viðskiptavini þína.  Markaðsstarf kostar peninga.  Það er því sóun...

Áhrif lita í viðskiptum.

Áhrif lita í viðskiptum.

Litur er tungumál, litur nær athygli þinni. Rétt eins og ilmurinn af uppáhaldsréttnum þínum getur breytt skapi þínu geta mismunandi litir einnig haft áhrif á skapsveiflur þínar. Litir eru óaðskiljanlegur hluti af lífi okkar, við dæmum ástand heilsu okkar, uppskeru...

Viltu heyra í VERT?

* Þarf að fylla út